Twinkels

Wij zijn de Twinkels, een speltak van Scouting Utrecht Oost. Een scouting groep voor jongens en meisjes met een verstandelijke beperking. Ben je tussen de 7 en 12 jaar en hou je van buitenspelen, liedjes zingen bij het vuur, hutten bouwen en gezelligheid? Dan zijn de Twinkels misschien wel wat voor jou!

Ons twee wekelijkse programma

De Twinkels draaien om de week op zaterdagmiddag van 15:00 tot 17:00 samenkomen op De Klim om allemaal leuke dingen te doen!

Zo spelen we veel (typische scouting) spelletjes, koken en bakken we graag, gaan we naar het bos, bouwen, knutselen en maken we kampvuur.

Bijzondere activiteiten

Meerdere keren per jaar doen we mee aan een gezamenlijk weekend, dan blijven we een nachtje slapen samen met de rest van Scouting Utrecht Oost. Ook Sinterklaas komt wel eens langs en we vieren gezellig samen kerst & pasen!

Als hoogtepunt hebben we aan het begin van de zomervakantie een kamp. We gaan dan met de Twinkelgroep 5 dagen op ons eigen kamp. Het is een kamp vol toffe activiteiten, avontuur en lol!

De leiding

Ook wel ‘staf’ team genoemd bestaat uit verschillende vrijwilligers van 18 jaar of ouder. Vaak zijn zij zelf van jongs af aan al lid van SUO. Soms wordt een stafteam ook bijgestaan door een hulpstaf van de Rowans of Sherpa’s, 16 jaar of ouder.

In elk stafteam zit een mooie variatie aan ervaring, creativiteit en heel veel gezelligheid. Daarnaast volgen verschillende stafleden een jaarlijkse cursus EHBO voor kinderen.

Ook staf worden? Kijk dan hier

Kom je ook kijken?

Ben je ondertussen helemaal enthousiast geworden en wil je een keertje komen kijken? Stuur dan een mailtje naar twinkels.suo@gmail.com. Tot snel!